Hej

Nä, nu är jag redan trött på att det är kallt och mörkt ute! Det ska hålla på såhär i 6 månader till och det kommer bli mörkare och kallare. Idag har det inte hänt mycket, jag har jobbat vart på en visning och lämnat in mina vinterstövlar till skomakaren. Jag har inget smaskigt skvaller ens, du vet det är en sån tråkig seg och slemmig tisdag. Mamma läste en artikel igår som sa att i Göteborg så bor 50% av alla mellan 20-30 år hemma för det finns ingen stans att flytta! Det är jätte sorgligt att det är så tycker jag.
Först ska man kämpa för att få ett jobb, för det finns det inte så mycket av det tog mig nästan ett år att få ett jobb. Jag är glad att jag trivs och tycker det är kul att gå till mitt. Sedan när man äntligen fått jobb, ja då ska man leta efter en lägenhet för man kan inte vänta med att bo hemma längre. Vad händer då? Jo, priserna är så höga som dem aldrig någonsin varit innan och vill man ha en större etta eller en två i stan så får man punga ut med ca 2 000 000 kr. för det har man ju nu när precis fått sitt första jobb. man har ju självklart hunnit att samla på sig 15% av priset också efter som man inte får låna allt nu längre. Hur hade dem tänkt där egentligen? Jag har ju sparat ihop en del eftersom jag jobbade under studietiden men tänk på dem som inte hade möjlighet att spara som jag gjorde, då är det i princip omöjligt att kunna betala en bostadsrätt så då får man söka sig en hyresrätt och det finns inte att få tag på i Göteborg om man inte känner någon, vill bo jätte långt utanför Göteborg elle rpå platser där det är olämpligt att gå som ensam tjej på kvällen eller natten.

Hur har dem tänkt?

Kommentarer
Postat av: MissIL

DOM TANKER INTE!

2010-10-31 @ 10:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0