Orkar man åka in till stan idag?

Det är den stora frågan, jag vill jätte gärna träffa Emilia och Victor som jag ska till stan med och jag tittar gärna i alla butiker, men det som jag inte gillar är alla andra människor som knuffas, trängs och stressar fram på stadens gator såhär i juletider.

Imorse var jag tvungen att gå upp kl 06.30 på min lediga dag. Inte kul. Detta för att släppa in en målare i min lägenhet som skulle spackla. Jag väntade i en hel timma sen fick jag nog och ringde till målaren, inget svar. En ny målare ringde mig tillbaka och undrade vad det var jag ville ha gjort. Då blev jag irriterad. Sen frågade han om jag verkligen ville ha hjälp dagen innan julafton? Ja, det är klart jag vill eftersom jag väntar på dem och de har sagt att morgonen den 23 dec är vi här. Sen frågade han om det var högt i tak, då svarade jag ca 3 meter, och jag sa att jag har en stege i lägenheten (han försökte komma undan där)
.
Efter 30 minuter till så kom målaren och jag fick vänta där tills han var klar, alltså tom nu. SEGT. Jag hade tänkt mig att han skulle komma kl 7 som de sa och att jag bara kunde släppa in honom, för att sen gå upp till Joel och sova vidare. Jag tror jag har blivit bortskämd med mina snickare som är superbra och håller det dem lovar!
Klockan är 10.30 och jag är redan helt slut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0